Меню

Да върнем смисъла в училище

Нов безплатен онлайн наръчник учи директори и учители как да намалят неизвинените отсъствия в клас с поне 20%

30% от шестокласниците в България са в риск от отпадане - не виждат смисъл да ходят на училище, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование

Как да върнем смисъла в училище – това е основната тема на новия безплатен онлайн наръчник, създаден от Център за приобщаващо образование, който може да бъде свален от интернет страницата на организацията тук. Неговата цел е да подкрепи учители и директори от цялата страна да се справят с постоянно растящата липса на мотивация на учениците да ходят на училище.

Наръчникът събира опита на Център за приобщаващо образование от междинната фаза на Програма „Училището има смисъл“, която се осъществява с подкрепата на фондации Velux в две български училища – СУ „Георги Бенковски“ в град Тетевен и СУ „Христо Смирненски“ в град Брезово. Само за една година иновативният подход на Програмата успява да повиши мотивацията за учене на над 70% от включените деца и дори да намали броя на неизвинените отсъствия с 20% спрямо предходната година, като поставя основен фокус върху връзката между ученето и живота.

Именно скъсаната връзка между училището и живота се оказва един от ключовите проблеми пред българското образование – децата не разбират как това, което учат в клас, ще им е полезно за живота и съответно губят интерес към училището. Според национално представителното проучване на Центъра, 30% от шестокласниците в България са в риск от отпадане от училище, а цели 45% от тях смятат основните предмети като математика, история и природни науки за напълно безинтересни.

„Когато видяхме тези данни, си казахме, че трябва да се вземат спешни мерки, защото училището става все по-неадекватно спрямо изискванията и очакванията на съвременните деца“, обясни Димитър Лазаров, програмен директор на Център за приобщаващо образование, и допълни: „С работата си в Брезово и Тетевен ясно видяхме, че е възможно и дори не е сложно да направим така, че децата да ходят на училище с радост. И за да вдъхновим учители и директори от цялата страна да направят същото, решихме да съберем научените уроци в новия наръчник.“

Наръчникът „Да върнем смисъла в училище“, събрал опита от междинната фаза на програмата,  може да бъде свален напълно безплатно от интернет страницата на Център за приобщаващо образование тук. В края на 2018 г. предстои и създаване на цялостна методология, която ще представи пълните резултати от проекта в пилотните училища.

 

За програма „Училището има смисъл“:

Програма „С поглед в бъдещето -  училището има смисъл“ има за цел да разработи методология за задържане на децата в училище чрез повишаване на мотивацията им за учене и придаване на практическа стойност на наученото в час. Работим с две училища-партньори - СУ „Христо Смирненски“ в гр. Брезово и СУ „Георги Бенковски“ в гр. Тетевен.

Програмата представлява доброволна и дългосрочна работа на деца в шести и седми  клас с професионалисти от местната общност. Посещенията при професионалиста се провеждат заедно с учител, който преподава предмет от съответната научна област. Работата на учителя е да свърже практическите занимания с учебния материал.

Още по темата

Публикации

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Създайте профил с възрастта на вашето дете. Това е първата стъпка, за да получавате текстовете, които подготвяме за вас, точно когато са ви нужни.  

Създаване на профил

Доброволно изтегляне на дигитален видео монитор Philips Avent (SCD620) 

Като предпазна мярка Philips доброволно изтегля и обезщетява притежателите на този модел. Прочети повече...

Харесай ни във Facebook