Меню

Таблици с важни хранителни вещества и храните, в които се съдържат

Основни витамини в храните 

* % DV (дневна стойност) показва каква доза от съответния витамин се съдържа в посочената порция храна спрямо общата доза на витамина за деня. Базата е за деца над 4 г и възрастни. Например 155% витамин C означава, че посочената порция храна съдържа 155% от дневната доза. Така може  да се ориентираме колко от продуктите да приемаме така, че да не предозираме някой витамин или пък да приемаме недостатъчно. % DV се посочва на етикети на храни, добавки и др. Изчислява се и в готварски рецепти. Повече – на fda.gov

При по-малки деца дневните нужди са по-малки, съответно са достатъчни по-малки порции и то само от храните и в количествата, съобразени с възрастта, както следва:  Витамини А, B1 и B12: на деца до 1 г. е достатъчна 1/3 от посочената порция, от 1 до 4 г  – ½ от посочената порция; Витамин B6: до 1 г е достатъчна 1/5 порция, от 1 до 4 г – 1/3 порция; Витамин C: на деца до 1 г – малко над ½ порция, от 1 до 4 г – 2/3 порция; Витамин Е: до 1 г – 1/6 порция, от 1 до 4 г – 1/3 порция;  За витамин D количествата са еднакви за всички, като се има предвид, че основен източник е директното излагане на слънце за 20-30 минути. При бременните и кърмачките дневните нужди от някои витамини са по-високи: порция и половина за витамин А, над порция и четвърт за витамините B6 и B12 и малко над порция за витамин B1.


Източник: https://ods.od.nih.gov/factsheets

Още по темата

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Създайте профил с възрастта на вашето дете. Това е първата стъпка, за да получавате текстовете, които подготвяме за вас, точно когато са ви нужни.  

Създаване на профил

Доброволно изтегляне на дигитален видео монитор Philips Avent (SCD620) 

Като предпазна мярка Philips доброволно изтегля и обезщетява притежателите на този модел. Прочети повече...

Харесай ни във Facebook