Меню

3 години

Грижи и стимули

Възраст: 3 години

За връзката между зъбите, възпитанието и емоциите

До 3 години всички 20 зъбчета следва да са поникнали. Но при някои деца поникването и падането на млечните зъби става със закъснение. Според един нов метод на лечение чрез зъбите, наречен дентософия, това има връзка с възпитанието и храненето. Ето каква е тя:

Чували ли сте за дентософията? Според дентософията има връзка между зъбите, тялото и психиката на човека. Тудно е да повярваш, че метода на дентософията не само хармонизира позицията и здравината на зъбите, но изправя деформации на гръбнака и хармонизира психиката и гръбнака на човека. Много интересна тема в периода на тръшканията, когато не знаем кой крив, кой прав – и как да подхождаме, когато детето се тръшка (т.нар тантрум). Но това е още една гледна точка. Апаратът, който се използва в дентософията, се нарича активатор. Той повлиява на дихателната функция, гълтателния рефлекс, фонетиката и дъвченето – а всички те са свързани с работата на главния мозък – или по-точно с начина, по който по невроните (неврологично) се предават импулси до неговата кора.  Основателят на метода е д-р Мишел Монто. В книгата си "Нашите зъби", на издателство Кибеа, той пише, че информация за психиката може да се вземе още от появяването на млечните и постоянните зъби. Обратно на нормалното до момента – при някои деца някои от горните зъби излизат първи, вместо първо да излязат долните – основата на "къщата". Монто намира връзка между това и фактори като образование, възпитание, хранене и начин на живот. Според него "твърде ранната интелектуализация на децата ги принуждава да влагат много енергия по-скоро в мисълта си, отколкото в тялото. Но ние знаем, че човек трябва да мине първо през ходенето, после през говоренето, за да стигне до мисленето. Детето има нужда от цялата тази енергия, за да изгради първо физическото си тяло и да стигне до ходенето. Ако мобилизиращите го сили действат по неадекватен начин, те отслабват детето и то няма физиологичното време да доведе психоемоционалната си система до зрялост. Физическите проявления ще бъдат различни болести на детето, като УНГ проблеми и нарушения при поникването на зъбите. За да уважим физиологията на детето, трябва да изчакаме появата на първите постоянни кътници, между шестата и седмата година, за да започнем интелектуалното обучение на четене и писане например." 

С други думи, не бързайте да правите детето си гений - всичко с времето си.

За късното падане на млечните зъби

Ако се върнем на причината за късното падане на млечните зъби, д-р Монто я търси във възпитанието, а като следствие – и в храненето. Той дава в книгата си следното обяснение на този феномен:

"Възпитанието и храненето задържат в детето емоционалната незрялост на "бебе" и същевременно издигат на пиетдестал интелектуалните му способности. Детето става миниатюрен възрастен. Появилите се със закъснение зъби ще бъдат и късно подменени. Този знак е един вик на тялото в отговор на преждевременната свръхинтелектуализация. Емоционалната незрялост на този етап позволява да се види в зародиш липсата на пълноценно развитие на възрастния". 

Изводът е: не бягайте от детството, за да гоните бъдещия гений. Следете какво се случва със зъбите на детето – това е ранен знак за неговото развитие. Схемата за никнене и падане на зъбите можете да намерите тук:


Схема за никнене и падане на зъбитеСхема за никнене и падане на зъбите


Повече за хронологията при поникването на зъбите, според Дентософията, в откъси от книгата "Нашите зъби".

Обратно към начална страница - "3 години".

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Създайте профил с възрастта на вашето дете. Това е първата стъпка, за да получавате текстовете, които подготвяме за вас, точно когато са ви нужни.  

Създаване на профил

Харесай ни във Facebook