Меню

9 месеца

Хранене и здраве

Възраст: 9 месеца

Нужда от повече протеини

Ако кърменето продължава ... 

от Христина Янева-Хедра

Приемът на твърди храни при повечето деца продължава да се увеличава с порастването – а количеството кърма, от което имат нужда, намалява пропорционално. Вследствие на намаленото количество мляко може с изненада да установите, че напълно е изчезнало усещането за рефлекса на потичане и не винаги можете да разберете дали детето наистина нещо гълта.

Вашето порастващо детенце суче във все по-акробатичен стил, който на моменти прераства буквално в агресия към гърдата. В този период започват да се появяват някои дразнещи навици като склонността на детето да чопли бенки или да си играе с другото зърно по време на кърмене. Важно е да му предлагате алтернатива – напр. да си държи нещо в ръчичката, докато суче, или да покривате неизползваната в момента гърда, за да обезкуражавате играта с нея.

Хранене

В периода до 1 годинка е важно да предлагате повече протеини (белтъчини). Те помагат на детето да расте. Добре е да се предлагат при обедното хранене. Протеини има в месото и бобовите (белена червена леща, белен нахут и др). 

Ако детето ви често има запек, включвайте в менюто му по-често храни, съдържащи повече влакнини (фибри). Те представляват несмилаемата част от храната с растителен произход. Липсата им може да предизвика нарушен дисбаланс на чревната флора и съответно запек, натрупване на токсични вещества от недобре преработената храна и др. Има два основни вида диетични фибри – разтворими и неразтворими. Неразтворимите са тези, които улесняват отвеждането на отпадните продукти от червата, подпомагат храносмилането и преминават през червата и стомаха по-бързо. 

Източници на неразтворими влакнини: пълнозърнеста пшеница, пълнозърнести пшенични трици, ядки (ако предлагате ядки трябва да са смлени, под формата на масла или други детски храни), ечемик, кафяв ориз, булгур, тиквички, целина, броколи, зеле, домати, моркови, краставици, зелен боб, тъмно-зеленолистни зеленчуци, кореноплодните зеленчуци. Прочетете

Обратно към начална страница - "9 месеца".

Още по темата

  • Белтъчини

    Белтъчините (протеините) имат особено голямо значение за растящия детски организъм. Те имат висока биологична стойност, която идва от аминокиселинния им състав и степента...

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Създайте профил с възрастта на вашето дете. Това е първата стъпка, за да получавате текстовете, които подготвяме за вас, точно когато са ви нужни.  

Създаване на профил

Харесай ни във Facebook